De Black Friday 2014 și nu doar ai cumpărat produsele dorite din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie să fii atent la ofertele prezentate și mai ales trebuie sa-ți cunoști drepturile!

Dacă ai cumpărat un produs prin intermediul unui magazin online și când a fost livrat ai constatat că nu este produsul dorit, știi care sunt opțiunile tale?

Ai dreptul să te răzgândești în termen de 10 zile lucrătoare din momentul livrării și să îți primești banii înapoi, fără să explici de ce te-ai răzgândit și fără să fii obligat la penalități.

În schimb, trebuie să-ți asumi costurile directe efectuate cu returnarea produsului, arată InfoCons.

În cazul în care comerciantul nu îți transmite în scris pânî la data livrării toate informațiile necesare, această perioadă se poate prelungi până la 90 de zile.

Fii atent totuși!

Aceste drepturi nu se aplică atunci când cumperi următoarele: ziare, înregistrări audio, video sau programe informatice, dacă acestea au fost desigilate; produsele care se pot degrada rapid, de exemplu anumite alimente, produsele personalizate, pachete turistice, cumpărături făcute pe o platformă de licitații online, servicii financiare pentru care se aplică reguli specifice, pariuri și participarea la loterie.

Înainte de a cumpăra ceva, comerciantul este obligat să iți dea informații complete despre: compania sa și datele de contact, caracteristicile produsului, preț, inclusiv toate taxele și comisioanele, metode de plată, precum și costurile livrării, dreptul de a denunța unilateral contractul data aproximativă a livrării.

Atunci când cumperi online, perioada de livrare nu poate fi mai lungă de 30 de zile.

Black-Friday.001

Poate te intereseaza si