HTC a fost vedeta săptămânii trecute, odată cu introducerea unui nou telefon. Adică, oarecum un telefon nou, pentru că nu e tocmai nou, nu-i așa? HTC ONE A9 arată destul de apropiat ca design de iPhone.

HTC a lansat ultimul lor model, ONE A9 și gurile rele spun că e o clona iPhone și sincer, nu sunt foarte departe de adevăr. Unii vor spune că e o mișcare genială – dacă nu-i poți înfrânge, alătură-te lor. Alții vor spune că e o nouă greșeală într-o lungă istorie de pași greșiți făcuți de către HTC. Să aruncăm o privire în trecut pentru a vedea cele mai mari greșeli făcute de compania taiwaneză.

A fost odată ca niciodată

HTC campania You

Cândva, HTC era considerată una dintre cele mai bune companii din industria telefoanelor mobile. Dacă voiai să vinzi un telefon mobil frumos și bine construit, mergeai la HTC pentru a-l produce. La un moment dat, cei de la HTC au hotărât să elimine intermediarul și să producă telefoane sub brand propriu. La urma urmei produceau hardware foarte bun și de ce să nu facă pasul ăsta? Din acel moment, treburile nu au mai mers cum și-ar fi dorit.

Au început bine, cu o campanie ce încă e dată ca exemplu de marketing în domeniu: campania “You”. Apoi au lansat primul telefon cu Android și chiar primul smartphone 4G. O perioadă de timp au făcut lucrurile cum trebuie, dar apoi au descoperit că “vânzarea unui smartphone” e chiar dificilă. Marketingul a fost una din zonele deficitare în cadrul companiei.

Cine e de vină

Dacă te gândești la marketing și la HTC, probabil îți vor veni în minte clipurile făcute cu actorul Robert Downey Jr. Deși simpatice oarecum, au fost mult prea ciudate pentru a face diferența într-o piață unde concurența este acerbă. Reclamele pur și simplu nu au reușit să vândă produsul.

E simplu să faci o comparație în materie de marketing cu Samsung de exemplu. Sud coreenii și-au permis să închirieze întreg spațiul publictar dintr-un aeroport doar pentru telefoanele lor. Samsung cheltuie doar pe advertising, în trei luni, cât întregul buget fiscal al companiei HTC pe un an. Fără să vii cu o idee genială, pur și simplu nu ai cum să ieși teafăr dintr-o astfel de competiție.

Încercarea Facebook

HTC cha cha pentru facebook

HTC a încercat să facă un parteneriat chiar și cu Facebook, pentru a mai putea mișca câte ceva. Au lansat device-uri ca HTC ChaCha, HTC Salsa și HTC First. Dacă e să fim mai drastici, am putea spune că toate au fost dezastre financiare și încercarea de a profita de succesul Facebook a eșuat.

Dar marketingul și promovarea în sine nu au fost singurele cauze ale inabilității HTC de a se menține în top. Mai există un element despre care trebuie să discutăm când vine vorba de HTC: camerele foto. Pentru mulți, camera foto e definitorie la achiziția unui smartphone.

Nu e chiar atât de … ultra

Camera HTC ultrapixel

HTC a încercat să reinventeze camera foto pentru smartphone, introducând “ultrapixel”, ceea ce e grozav, doar că au pus PATRU pe flagship-ul lor, ceea ce nu a fost grozav. Cu fiecare nou flagship au reușit cumva să nu pună o cameră grozavă, sau măcar una care să aibă o șansă împotriva concurenților direcți.

Acum au lansat HTC ONE A9, un telefon ce pare o clonă iPhone. Că vor avea succes sau nu, asta rămâne de văzut. Credem că HTC e la o cameră foto distanță de a avea un super telefon.

Oare ce au de făcut cei de la HTC pentru a ajunge să intre în competiție cu Samsung sau Apple?


Poate te intereseaza si